dimecres, de maig 25, 2011

Pep Mesas


Nom, nick i categoria tri
Pep Mesas / "Pep" / V1M.

Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Des de que tin ús de raó, amb més torpesa que talent, he practicat amb llicència futbol, handbol, natació, hoquei patins, waterpolo, cursa a peu, triatló... I fent l'animal, uns quants més !!

Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
Vaig entrar al 2005, cremat de preparar una competició internacional d'atletisme en pista. Vaig estar una anys com a independent fins diria el 2008, que vaig entrar de la mà del presi.

Duatló o triatló?
tri.




De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
Triatló, triatló !! Aquatló i duatló son macos, peeeeeeero... ;-)

Distància preferida?
Vinc de la cursa a peu, i és el que s'em dona millor, tot i que l'adrenalina de l'entrada a l'aigua no té preu. Diria que a a natació també em trobo més a prop de la natura. Soc bastant torpe a les transicions i haig de millorar en la bici. Diria que de l'aigua surto de la meitat, a la bici soc vagó de cua i a la cursa recupero força.

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
Quan més llarga, millor, però diria que l'Olimpic és el que millor assimilo ara per ara. La meva ment és de ultrafondista, però el meu cos encara no ho sap!!

A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma adicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
Trampejo els entrenos sol, en qualsevol forat espai-temporal que trobi, ja sigui nedant despres de la feina o anant i tornant dels llocs a pota i amb la roba a la motxilla...




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
Habitualment, nedo un o dos dies a la setmana, corro quan puc, fent "la qualitat" dimarts i/o dijous i vaig en bici quan el pluri em té a casa els caps de setmana (cada quinze dies), tot i que una/dues sessions de rodillo cauen. A partir de maig fins setembre podré entrenar "decentment" i passaré a fer tres/quatre dies d'aigua i bici tots els caps de setmana.
Menjo com un jabalí, dormo poc i nomes vaig al fisio quan algo em fa mal més de dos setmanes seguides. Ja diuen que en casa del herrero... :)
Con mucho dolorrrrrr !! El fet de tenir dos feines (una en la qual mai pots preveure les agendes més enllà d'una setmana vista) i una familia fa que entreni quan trobo un forat. Crec que, menys a la franja de les 00.00 a les 05.00, he entrenat en algun cop de la meva vida a qualsevol hora del dia o la nit. Sacrificis? No sé si diria que son sacrificis, però si que has de prioritzar, i de vegades, l'entrenament no és prioritari... :)


Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Pregunta sesuda !! Una mena de ser. Vaig tenir la sort de coneixer el començar en aquest mundillu dos o tres persones que em van fer veure el sentit lúdic del triatló, i això va fer que l'enfoques com a un divertimento, amb la pressió justa i amb moltes ganes de proposar reptes i mirar d'aconseguir-los.

Quins altres esports practiques?
Ara per ara, cursa a peu, principalment travesses de muntanya i maratons "turistiques" quan puc. Aps!! I m'encanta el cross!!! Vull començar a fer travesses de natació, pero noi, si no entrenes una mica...

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
Em vaig deixar una part de mi a la carretera entre l'Ampolla i Camarles, a l'Ironcat 2010 i tinc la intenció de tornar-lo a buscar. No tinc pressa, perque sé que està en un racó del paradís, però l'aniré a buscar. I de la resta, bueno, m'agradaria participar en tantes per tants motius que...