dilluns, de maig 30, 2011

Sergi Colom i Jacob


Nom, nick i categoria tri
Sergi Colom i Jacob, alies sergix, V1M.


Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
De petit vaig fer natació fins els 14 anys. En aquells temps nadava be. Ho vaig deixar fins fa uns tres anys. Em va costar molt tornar a l’aigua desprès de mes de vint sense nedar en serio. Vaig jugar a futbol i bàsquet.

Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
A l’any 2007 em va picar el “gusanillo” del triatló. Vaig veure el primer triatló olímpic de Tossa i em vaig dir: L’any que ve tinc que ser jo aquí, i així va ser. Al CTCB vaig entrar al 2010 a traves d’en David.

Duatló o triatló?
Triatló I duatló.


De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
M’encanta el ciclisme i es la que porto millor. L’any que ve faré alguna marxa cicloturista.


Distància preferida?
Olímpica, aquest any provaré la mitja distancia.

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
Normalment cinc o sis dies a la setmana. Per Barcelona I Tossa de Mar. Entreno sol, menys els caps de setmana que coincidim amb el David a Tossa. De fet ens podríem juntar els que vivim a BCN per fer un entreno conjunt a la setmana.

A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma addicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
Dieta mediterrània. No m’estic de quasi res però no abuso de res. Dormo entre sis i set hores diàries. Fisio només si tinc alguna lesió.




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
Es complicat, però per horaris de feina m’ho puc muntar be. El sacrifici es no estar amb el nen mentre entrenes.

Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Disciplina, motivació I saber lluitar pels teus objectius.

Quins altres esports practiques?
Esquiar quan puc. L’any que ve vull provar amb l’esqui de fons.

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
Marató de sables, titan desert, marató de NY, UTMB, i per suposat qualsevol IM. El somni es Hawai i serà sempre un somni.