dimecres, de maig 25, 2011

Toni Arco


Nom, nick i categoria tri
Antonio Manuel Arco Torres (Toni, si us plau) / Stotan / Ironman

Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Desde ben petit, és el que més m'agrada. A la TV m'ho empasso tot i encara, de tant en tant, m'empenedeixo de no haver fet INEF.
Futbol, Duatló, Triatlo, BTT, Tennis, Atletisme, Escacs, Esquí, Volei, Balonmano, Futbol Americà (se'm volien emportar als EUA!), Bàsquet,… de tot!


Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
Crec que va ser pel 95 o 96. Jo coneixia aquest mundillo de parlar amb un amic als JJOO de BCN que li sonava que existia el duatló (la natació ni la contemplàvem) i pel 96 o així vam veure junts el reportatge de l'IM Hawai de l'Alix a Eurosport. Vaig flipar i pensar que jo volia fer-ho però la natació em donava 'por', jo nedava 25 metres i havia d'aturar-me (malauradament no he millorat gaire). Aquell any vaig debutar a St Joan Abadesses en un duatló sense dràfting amb una bici que em van deixar. Fins al 2000 que m'ho vaig prendre més 'seriosament', feia un o dos duatlons a l'any i poc més. Ah! I la història de l'Andreu a LZ 95.
se’m dóna millor.
4ª temporada! Em sonava d'haver-ho vist a les classis de l'any passat però no sabia ni on estaven aquests cingles. Sempre m'he federat com a independent però arrel de compartir algunes curses amb el Jordi V li vaig preguntar per com s'ho muntava ell. El sopar de la Gamilliga amb el Jordi Espanyol i que valoro més el 'bon rollo' que els temes competitius/econòmics van ser la clau.


Duatló o triatló?
Se’m dóna millor el Duatló però m’agrada més el Tri.




De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
La cursa a peu que és alhora la que se’m dóna millor.

Distància preferida?
IM i si no qualsevol sense dràfting (això sobretot).

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
En un 95% sol. Intento que em surtin unes 8 hores/setmana però com no tinc gaire temps per agafar la bici no arribo normalment. Entreno pel Vallès.

A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma adicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
No faig dieta encara que em cuido més desde fa 3-4 anyets i ho he notat positivament, dormo poquet i el fisio l’he vist un parell de vegades a la meva vida. La veritat és que sóc un desastre per l’anomenat ‘entrenament invisible’.




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
La família es el primer i encara que tinc molta llibertat per entrenar, de vegades sóc jo el que em poso barreres ja que m'agrada fer massa coses pel poc temps del que disposo, això em suposa matinades tremendes, entrenar al migdia sigui hivern o estiu, etc.

Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Autoestima, salut, grans amics, disciplina, desconnexió dels problemes… moltes coses!

Quins altres esports practiques?
Malauradament no em queda temps per fer més coses. Perquè passejar a la peque no compta, oi?

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
M’agradaria anar a Hawaii i córrer la Marató de NY, espero cumplir aviat el segon d’ells.